Tuesday, April 6, 2010

Ada Apa dengan Cinta?

Ada ramai org berpendapat..zaman belajar di Universiti ni adalah masa yang sesuai nak cari jodoh..kenapa ek? yelah..nanti dah keje, dah busy..x de masa nak fikir semua tu..betul ke? entahlaa

Ada jugak org berfikiran, bile bercinta masa belajar ni wat kite lagi bersemangat..semangat nak belajar..semangat nak datang kelas..ibaratnye enzim sebagai pemangkin sesuatu tindakbalas..merendahkan tenaga pengaktifan..btol ke? entahlah..

Tapi. betol ke? ape tujuannya kite belajar di Menara gading ni sedangkan matlamat kita sudah berbeza..'menyelam sambil minum air'..antara pepatah yang selalu ak dpt bile tanye kawan..hem..setiap individu akan menakrifkan tindakan dia mengikut kefahaman mereka sendiri..meraka ade alasan mereka sendiri seperti di atas..

Layakkah kite bercinta?? persoalan yang kite perlu selongkar dalam sanubari kita sendiri..LAYAKKAH KITA?? sedangkan cinta pada Tuhan pun masih lagi goyah..apatah lagi cinta pada rasul..kitab2nya...adakah layak kita bercinta selainnya sedangkan cinta pada benda2 asas itu masih belum terjaga...

Cinta itu pasti hadir pada sesiapa pun..

pasti...

percayalah kita pada janjinya.........

Jadi sesiapa yang masih lagi belum menemui cinta yang benar2 sejati...cintailah DIA sehendak2nya..percaya pasti ada hikmah disebaliknya..mungkin apabila kamu menemui cinta  kamu' DIA akan merindui sujud ikhlas dr kamu..merindui Doa tulus kamu..maka..bersyukurlah...jgn tangisi cinta manusia..kita tahu cinta manusia berubah2..tidak sehebat cinta ALLAH......(^_^)

Tulisan ini sebenarnya untuk insan2 yang masih lagi belum menemui cinta mereka..bagi sesiapa yang dah terlibat dgn cinta2 ini......jgn lupa payungi cinta itu dgn cinta-Nya..(^_^)

p/s: KuAtKaNLaH HaTi iNi~~




No comments: