Sunday, August 22, 2010

Life Cycle

umur aku sekarang 21..umat nabi MUHAMAD biasanya meninggal puratanya pada umur 60

60-21= 39 tahun

bermakna, aku hanya ada 39 tahun sahaja lagi untuk hidup ( hanya ramalan)

jika kita tidur 6 jam sehari:-

6 jam x 7 hari = 42 jam

42 jam x 4 = 168 jam seminggu

168 x 12 = ~ 84 hari

84 hari x 39 tahun = 9 tahun

:. ini bermakna, aku ada 30 tahun je lagi..kerana 9 tahun lagi aku dah buang untuk tidur

tetapi dalam 30 tahun tu..termasuk waktu makan, borak2, gosip2, buat benda tidak berfaedah, main2....

masyallah..berapa masa kite tumpukan untuk beribadah??

adakah hidup kita mahu dibazirkan begitu sahaja...??

kita tahu selepas ini kite akan pergi satu tempat yang kekal abadi.semua orang tahu itu..dan kita ade satu persingahan sahaja..SATU sahaja untuk mencari bekalan..tetapi adakah kita manfaatkan masa itu?

adakah kita betul-betul mencari bekalan secukupnya untuk meneruskan perjalanan kesana? untuk pengetahuan semua..perjalanan kesana akan diteruskan tanpa kita tahu masanya..bila-bila pun 'train' akan jalan..tetapi persoalannya adakah kita bersedia?

ingat tu wahai Muhammad Hamizan..dan kalian semua..9 tahun saja dah dibazirkan dengan tidur.belum waktu yang lainnya..bila masa kita beribadah..

jadi niatkan sahaja ape tindakan kita kerana ALLAH mula sekarang, kerana itu dikira ibadah jua...(' ',)


P/S: aku tak boleh cut masa aku mandi..sebab aku memang mandi nk lame.nikmat.hehe...aha..



No comments: