Wednesday, December 22, 2010

aku perlukan topeng power rangers biru!!




bayangkan ak pakai topeng ni..pastu pukul2 makhluk tu..puas hati den..

mesti tak paham kan..saje jek suspen..hehe..

kisah sedih ni tau sbenarnya..*sila baca dgn perasaan yg sayu utk dptkan mood yg sesuai..haha*

hari ni, ak perlu mencari tabung yang ade kunci tu. sebab ak ade buat bisnes sikit kt wackos (tempat budak2 sains lepak2 bila habis kelas). jadi, untuk mengelakkan kejadian kehilangan income, ak nk beli tabung tu..

lepas kelas Biotechnology, Law and Ethics DR Ahmed yg comel tu, ak trus pergi bandar..mula2 ak pergi kt Tunas Manja..haha..ape punye namelah kedai ni kan..logo kedai ni mak kangaroo dgn anak di yg cute duduk dlm karung poket..wahaha..klakar.tapi malangnye..tak de tabung yang ak nak.ak keluar..

trus ak pergi ke Eng Hong.pun tarak.kedai sebelah  dia pon tarak. trus pergi ke ECM.ECM ni mmg besar ye kwn2 *gaya siti sifir..pastu mata ak mula sakit.sesakit2nya..mula nmpak budak2 sekolah..tapi budak2 sekolah yg jenis ni ak nyampah..mls nk ckp.. 


"kita ddk rapat2 eh.krusi ni keciklah"

ape diorg pk ye..kamu tu baru budak sekolah.ape yg kamu boleh jamin utk hidup bersama..

ak dahlah geram round2 tak jumpa tabung yang ak nak, jumpa pulak dgn golongan2 ni buat nak rayet (pukul) je sorg2..tp seriau pulak diorg mcm ramai..wuhaha..pastu dgn perasaan hampa ak pon keluar.pergi kat Megamall. Ya Allah..lagi bersepah org2 mcm ni..mmg sedih..meruntun jiwalah kalau tgk..bangsa n agama2 lain sedang berlumba2 utk memajukan diri..org islam dan sebangsa dgn kita pula hatinya dah diulit dgn segala fantasi dunia..fikirannya dah diikat dgn keseronokkan dunia sehingga mereka tidak sedar diri mereka itu dah ternoda sedasyat-dahsyatnya!!

ak bukanlah baik..ak sedar, byk sungguh kekurangan diri ini..memang rs tidak layak utk mnyatakan kesalahan org..cuma inilah yg ak mmpu buat..mencela org yang membuat maksiat didalam hati itu kata nabi adalah selemah2 iman kan..itulah..kan best jd power rangers biru.mmg ak takek sorg2..huhu..

masa ak nak naik eskalator. satu psangan ni mmg duk erat berpeluk2..muda benar, dlm lingkungan 14-15 tahun! boyfriend dia siap pandang2 ak dgn muka kerek Kerepek ubi. konon nak menunjuk kat ak yg dia ade girlfriend..huhu..yela, ko hensem, ak tak sbb tu ak jln sorg2..tp ak selesa sbb ak tak bergelumang dgn maksiat hina tu. teett..tak tahan ak lame2 kat sini, ak pulak jd segan bila tgk semua2 tu..hem..ak pon cr surau utk solat zohor.

lepas solat kat surau  situ, ak trus sambung cari, Alhamdulillah ak dpt cr tabung yg ak nak.pastu ak balik cepat2..Ya Allah..kau peliharalah hati ku..jgnlah dekatkan hatiku dgn maksiat yg akan menggelapkan hati ku..amiin..

nak dating mcm ni bila dah kawin.romantik..huhu


P/S : bersyukur dgn didikan ayah n mak ak yang bnyk mmbantu ak utk hidup dlm kehidupan yang penuh cabaran ni...

10 comments:

Hati Ku Meluahkan.... said...

entry yg paling best.. rencah hdup mnusia yg pelbagai... kalau tgk semua ni, sesiapa pon akan sakit mata... but, itulah khidupan... kita hanya mmpu melihat, mndengar dan bercerita, tpi xde kekuatan utk menegur... tpi x bermkna kita x mmpu ingatkan mereka... sedih, bila memikirkan yg mereka semakin hilang identiti.. kat mana2 pon situasi yg sama akn berlaku..

Muhammad hamizan bin yusof said...

pernah tegur.tp biasalah.manelah nak akui kesalahan.ad je alasan.pernah dpt ayat ni "ape lu sebok,jge kain sndiri sudah"...nauzubillah..tak terkata ape dah..ade ke suruh sy jge kain sy sndiri..sy xpenah pkai kain..ape da..

micky eyqa said...

betul2 setuju

Hati Ku Meluahkan.... said...

pakai lol kain pelekat.. hahahaha... tipu la ckp x pernah pkai kain...

sama2 kita saling mngingati sesama kta.. btulkan apa yg biasa n biasakan apa btul.. tegur sesama kita juga.... dan saling mndoakan utk kesejahteraan bersama..

Muhammad hamizan bin yusof said...

haha..ha a kan..kain plikat..jrg2 pakai tu terlupa..huhu..yep
betul tu..mmg kene sentiasa ingatkan diri..hem..kena betulkan diri baru betulkan org..kan2..huhu

Hati Ku Meluahkan.... said...

yapp.. btul tu.. btulkan dri bru betulkan org .... btul btul btul (kata ipin upin).... kalau kat U saya ni byk sgt gejala mcm nih.. smpaikan masyarakat luar rmai yg dah salah sangka n mnganggap student tmpat kami belajar mcm x bermaruah... tpi mereka silap... mereka percaya apa yg mereka dgr bukan apa yg mereka lihat n perhati... pengalaman , "pernah dulu ada makcik tu larang sya msuk sana, sbb tkut saya jdi liar.. but sbenarnye itu bergntung pada dri sndri gak... berkwn boleh tpi jgn smpai t'pengaruh.. apa yg pnting tetpkan pendrian, niat tu pnting, jgn smpai dri terpesong n terjebak pd perkara yg mndekatkan maksiat... Firman Allah yg bermksud "dan jgnlah kamu mndekati zina....." (al-israa' 17 :32)... btulkan syaa kalau saya salah....

Muhammad hamizan bin yusof said...

betul tu, yati..hem...jadilah seperti ikan di lautan..dagingnya tidak terjejas sedikit pun dengan persekitaran..masih rasa tawar walaupun hidup di dalam air yang masin..(ikan rs tawar ke?.haha)
bguslah, awk msih kekal dgn diri awak msih kekalkan dgn pakaian bj kurung..biarlah org nk fikir ape, yati..bila kita disoal nnt bukan org lain yg jwp.tp tubuh bdn KITA.kita sndiri.truskan..truskan..dan truskan...yeah!!

Hati Ku Meluahkan.... said...

yap... setuju sgt2....

phreak-id said...

susah nak tegur. silap silap kita kena balik. yang penting kita jaga keluarga kita dari tu semua. semua bermula dari institusi kekeluargaan

Terbaru > Aku Suka Rina Salleh > Piala Suzuki AFF 2010 > Senarai Penuh Pemenang Anugerah Skrin 2010

Nuryn Weida said...

macam2 kes zaman skang ni kan. Kadang2 kita yang malu tengok dorg wat kan. Tp dorgx rase ape pun. Huhu. Btw mizan, nice entry. Semoga kita dijauhkan daripada terlibat dengan mende2 ni sume. amin.....