Wednesday, March 23, 2011

kenangan SPM


         Esok memang tarikh keramat untuk pelajar SPM 2010..sebab esoklah segala usaha dan kepenatan selama 2 tahun tu terjawap...lumrah memang  ade yang sedih, gembira, menangis..adatlah tu kan..

buat adik-adik, semoga terima ape yang dah dapat tu..kalau dapat baik, alhamdulillah..kalau dapat kurang baik ingatlah..bukan penamat hidup ni..banyak lagi jalan nak berjaya..yang penting jangan putus asa ok? huhu

teringat kenangan masa amek result SPM 3 tahun lepas..malam tu memang cuba banyak cara nak tido..maklumlah, berkecamuk je hati ni..keputusan SPM tu menentukan arah tuju hidup kita..penting tu..tapi fikir balik...result tu dah tentu ada dah..macamana pon memang akan dapat..jadi buat ape nak takut..tido lah jugak malam tu...huuu~

pagi tu memang berdebar yang amat sangat..tp, sampai-sampai sekolah tu memang gembira jugak lah sebab rindu kat sekolah n jumpa kawan-kawan. cuma saat2 nak tunggu keputusan tu kt dewan memang gemuruh sangat..tapi aku syukur sangat-sangat..saat aku gelabah macamni, mak aku mesti ade teman.huu..tak kira lah masa UPSR, PMR atau SPM dia org pertama ak peluk dulu n cakap terima kasih..biasanya mak akan nangis dulu sebelum ak cari dia..huu...

masa SPM tu adik bongsu ak pon ade..tak sangka sebenarnya mak datang..sebab dia cakap dia sibuk kt pejabat..bila tengok mak kat luar dewan tu, rasa terharu sangat..

lepas dapat result tu, jumpa mak.. pastu mak ckap nak balik pejabat..aku sedih sebenarnya dengan result ak..tapi ak malas dah nak fikir..dah lepas tu lepas laa..huhu..terus cari kawan pergi bandar..makan2 pizza..jalan-jalan..lepaskan tekanan..

dah 3 tahun dah berlalu..hem..sekarang ni semua bawa haluan masing-masing sejak peristiwa tu..semua yang amik SPM semua akan merasai perasaan ni..sama je semua kite..so...jangan takut tau..huhu

P/S: entry ni khas untuk junior..


6 comments:

wawa said...

still remember that moment..huuhuu..even result bese2 skarang kita dah mlgkh jauh ke dpan Mizan..insyaAllah kjayaan mnnti..

Muhammad hamizan bin yusof said...

:)

MBS said...

terasa mcm br je lepas SPM huhu (perasan mude :p )

Muhammad hamizan bin yusof said...

MBS: kamu lah dah tua..sy muda ag..hahahaha..

MBS said...

eh eh nombor hanya angka,tua pada rupa hehe (sejak sekolah b'pegang teguh pd kata2 ni huhu)

Muhammad hamizan bin yusof said...

haha..ade kebenaran sebenarnya anggapan itu..huhu