Sunday, January 1, 2012

selangkah menghampiri maut



Ekceli..nak ucap selamat tahun baru..tajuk je tak menahan..
tahun ni umur aku menginjak kepada 23 tahun dah..
beso udah aku ye...rasa mcm kecik je lagi..huhu
semoga aku tidak persia-siakan umur aku..
tidak mensia-siakan peluang yang telah diberikan...
walaupun baru 23 tahun hidup di dunia ni..
aku semakin kenal ape erti kehidupan..
macam2 manusia yang dah aku jmpa..
orang pura-pura baik..
orang tikam belakang..
orang suka putuskan silaturahim...
orang suka mengungkit..
orang bakhil..
orang yang tak boleh terima pandangan...
orang yang suka menghukum tanpa usul periksa..
macam-macam dah...
adat manusia..lompong..rapuh dimana2...
aku kene terima seadanya manusia2 begini..
yang penting Allah tahu..siapa kita..
bukan manusia..
aku tak nak ambil tahu orang begini...
muhammad hamizan..
selamat datang ke dunia yang sebenar...
dan kejam...
ibarat kuku yang tersimpan dibalik selimut yang lembut...
kan mencantas nadi saat tibanya waktu...
kita janganlah sekali terbuai dgn kemewahan,kuasa,pangkat..
kelak mati....tempatnya sama...

tahun baru sudah menjelang...
selangkahku kehadapan menghampiri maut...
walu ajal bukan boleh dicongak...
tetapi kita harus waspada sentiasa..

WELCOME 2012

semoga azam yang disemat lebih erat di genggam tahun ini..
apa pun rintangan..ingatlah, kita punya ibubapa..paling penting...



kita hanya ada ALLAH.....

3 comments:

Munira Shaari said...

semoga bgumbira dthn baru
hepi new year

Hanih Borhan said...

Nice piece of advice. All the best for the new year! :D

Muhammad hamizan bin yusof said...

munira: you too..comel2 selalu..:p
hanih: all the best jugak! huhu..semoga jd dentist yg macho dan juga terbilang..huhu