Tuesday, February 15, 2011

mane kawan2 rapat ak nih!!!!

Assalamualaikum..sehat semua? uhuk2...mintak2 sehat lah ye..

hari ni nak cakap sikit pasal persahabatan..pernah tak rasa kita ade kawan yang rapat sangat-sangat..lepas tu bile kita ade masalah, kita sakit...kawan tu hilang..huhu..pernah tak?

pernah tak rasa? rs ape? rs macam diperguna..rasa mcm kawan tu cuma ade bile senang je..kan? rasa sangat kecewa sangat9..aku pun rs mcmtu..tambah2 lagi ak tak boleh jalan ni..kaki aku bengkak balik.sampaikan nak mandi pun sakit sangat apetah lagi nak pegi makan..tp ak kene fikir..kawan2 ak po ade masalah juga kan2..

lagipon tak semua kawan2 kita tahu ape yang kita alami..kenapa ye kadang-kadang kita selalu buat andaian yang buruk pada orang walaupun itulah kawan kita paling rapat..itulah SYAITAN..suka membisikkan kata-kata dusta yang akhirnya melaga-lagakan sesama umat..

buat ape kite hirau kawan kita kesahkan kita atau tidak..hiraukan diri kita bila tuhan tak kesahkan kita...nauzubillah..

jadi, janganlah bersangka buruk antara satu sesama yang lain..kawan kita tu pon bukan 24 jam dengan kita..kalau bini kita ye...dia tak hirau kita kene merajuk..wahahaah..ok out...


P/S: ingatan buat diri sendiri...:)

2 comments:

sicomot-comel said...

kawan rapat tulah yg boleh jadi musuh ketat kita..
sbb tu la kena byk doa supaya persahabatan diredhai Allah

p/s: Hey !! Orang Muo ! Jom kita blogging hepi2 =D

Muhammad hamizan bin yusof said...

yep..kene doa..persahabatan yang bersandar dgn agama lah akan berkekalan sampai bila2...

hehe..oh org muar jgk?? org kampung ni!! hehe