Sunday, May 8, 2011

politik malaysia, semakin tenat..

Assalamualaikum..

aku terasa macam nak bincang sikit pasal politik.
entahlah, sejak beberapa tahun ni, aku dengan jelas dapat lihat arus perubahan politik dalam negara. aku lihat, sesetengahnya sudah hilang maruah, hilang tanggungjawap, hilang semuanya. tak lain puncanya memang wang, kuasa, perempuan..dan sebagainya.
politik pada hari ini, makin kotor, makin busuk, aku sebagai rakyat seolah-olah melihat boneka hidup di pentas besar. kita sekauman, seagama bercakaran dalam masa yang sama org lain seronok melihat. cukuplah..aku dah cukup muak dengan semua ni. semua ada ideologi masing-masing. aku faham. tapi boleh rasanya kita cari titik persefahaman demi sesuatu yang lebih penting. ini, sampai keluarkan kenyataan yang ak sendiri bingung statusnya sebagai orang alim. sanggup bekerjasama dengan SYAITAN dari bekerjasama dengan saudara seislam sendiri. kalaupun saudara kita itu salah. ada cara utk menegur. bukan terpekik terlolong macam xxx, mengutuk macam orang itu tiada maruah

walaupun kita dah menyokong seseorang tu secara fanatik pon, ambil masa jugak dengar ape yang pihak lagi satu tu cakap. sebab yang kita sokong gila-gila tu bukan nabi. manusia..manusia..manusia..!! yang lu orang, belum apa-apa dah cakap ini semua fitnahla ape la..lu orang sikit pon tak siasat.. alasannya..media dah putar belit..bla..bla...bla..ingatlah..bila org yang rapat dan yang sokong kita gila-gila tiba-tiba lari. mesti ade sesuatu yg kita tak tau tp diorg tau. bila diorg buka mulut. lu org kata itu fitnah... masakan pokok bergoyang kalau tiada angin. orang tak cerita kalau bnda tu tak wujud...

pada aku, selagi dia itu manusia, susah nk percaya. ramai sekarang ni luaran nampak baik, alim, tapi hakikatnya..tuhan je tahu..manusia ni, selagi mulut ade, dia memang akan bercakap. tambah lagi yang pandai bermain dengan kata-kata.PRU akan datang ni, ak akan mengundi buat pertama kali. semoga ALLAH tunjukkan ak pemimpin yang benar-benar meyakinkan ak dapat menjadi pemimpin yang hebat.. aku takut, aku dipersalahkan diakhirat kerana memilih pemimpin yang salah!

akhir kata-jangan terlalu fanatik dengan pemimpin korg.

P/S: ahli politik juga ramai yang boleh berlakon, masuk pilih kasih la, bro..

4 comments:

Nuryn Weida said...

mizan!!aku setuju sgt entry ni...aku pun terpikir benda yg sama...

Muhammad hamizan bin yusof said...

ko org pertama brani komen..haha

Nuryn Weida said...

alamak..yeke??nape org len xbrani komen??hehe

Muhammad hamizan bin yusof said...

haha..politik kan..biasalah..takut salah ckp..haa..