Monday, May 23, 2011

Taman Botani melaka



(AMARAN: GAMBAR YANG DITUNJUKKAN AGAK TIDAK MATANG)
SILA TUTUP MATA JIKA MELUAT



~TAMAN BOTANI MELAKA~

papan tanda ditepi jalan yang terpampang jelas di depan biji mata aku. merasakan ada sesuatu yang menarik disitu, lantas aku mengajak ayah aku singgah sebentar..sementara menunggu mak, boleh juga kami buat sesuatu..

okeh~ skemanya ayat.. santai2..

aku, ayah dan adik aku yang dua ketul tu pun pergilah kat taman tu. mungkin aku sukakan alam sekitar, pemandangan pagi tu aku rasakan seperti betul-betul berada di dalam hutan yang tebal. padahal jalan besar ade je kat sebelah. tapi cuaca pagi tu yang redup, ditambah pula dengan kabus di dalam hutan tu membuatkan aku rasa tenang yang teramat tenang. boleh diberi pujian lah pada Kerajaan Melaka yang masih memelihara hutan asal ni. sebab dalam taman ni, korang akan nampak pokok yang pelik-pelik. kami ni masuk macam pelik je baca 'description' kat pokok tu semua. memang tak pernah dengar. ni buktinya aku 'snap' senyap2..huhu..:-


ajid siap garu-garu kepala..


salah satu pokok


tapi kematangan kami memang betul-betul diragut oleh haiwan batu ni:-



bila susun macam ni dah macam teletubies

bila kene gigit...................

dia cakap nak lawan balik

ayah pun aku suruh buli haiwan batu tu




aku nak terbang. tapi burung dinasor ni tak nak gerak...

paut depan tak nak terbang


belakang pon tak nak jugak


last-last aku give up..tak pelah, thanks! lepastu cari gaduh dengan haiwan batu tu


cuba gaduh dengan anak T-Rex. sebab dengan mak dia tak berani.


ajid dengan beraninya nak curi telur

ami cuba menguji berat badan dia..:p

okey..cukuplah..kesimpulannya dari gambar di atas tu jelas menunjukkan kematangan kami dah diragut oleh haiwan batu itu. tapi aksi-aksi di atas ni di luar kawalan. kami matang sebenarnya..hee~

yang pasti aku memang tak berani nak posing gitu kalau benda alah ni hidup..huhu..

dalam 2 jam kat situ, kami pon pergi jalan-jalan kt Mydin pulak. dengan bawak tanah-tanah sekali. sebab tanah-tanah tu melekat kat celah-celah selipar. errr..maaf ye..hehe~

satu lagi pengalaman indah bersama family aku..tapi lagi seronok kalau mak ade..tapi kan, malam tu kan dia makan jamuan sorang-sorang tak ajak kitorang. sampai hati~ heheehehehe

P/S: ayah kata, ayah pernah bawa aku ke tempat ni masa kecik-kecik.
tapi tak ingat lah masa tu~

3 comments:

Munira Shaari said...

dlm masa 3bulan lagi blog ni dh xde entry yg bergambar sbb dh overload huhu

Nobita Sensei said...

perghh..beso kemain!

Muhammad hamizan bin yusof said...

hahahaa..munira..itu doa..jgn! hahaha